lauantai 11. kesäkuuta 2016

"Vanulappuja"


Olen monta kertaa miettinyt, että pitäisi kokeilla virkata kasvojenpuhdistuslappuja. Vanulappuja käytän päivittäin, joten olisi pieni arjen ekoteko, jos alkaisi käyttämään pestäviä lappuja. Ajatus on kuitenkin aina unohtunut ja jäänyt toteuttamatta. Tällä kertaa kävi niin, että vanulaput ovat ihan juuri loppumassa ja satuin huomaamaan Mie ite! -blogista postauksen vanulapuista. Siltä istumalta kaivoin lankajemmasta Novitan Bambu -langat esiin ja virkkasin "vanulappuja" Kotivinkin ohjeella. Koukku oli kokoa 3,5. Muuten tein ohjeen mukaan, mutta virkkasin reunoihin vielä kierroksen kiinteitä silmukoita.


Sopiva lasipurkki löytyi Anttilasta.



Näitä oli vähän liiankin kiva tehdä, tekisi mieli tehdä vielä lisää, vaikka ei kai näitäkään määräänsä enempää yksi nainen tarvitse.. Varsinkaan, kun käyttömukavuudesta ei vielä ole minkäänlaista kokemusta! Onko joku teistä lukijoista käyttänyt itse tehtyjä puhdistuslappuja? Olisi kiva kuulla kokemuksista.

5 kommenttia:

  1. Mä olen käyttänyt kohta vuoden. Olen tykännyt, tosin mä meikkaan hyvin vähän joten siitä puolesta ei pahemmin ole kokemusta, mutta peruspuhdistukseen sopii hyvin. Ovat vähän hitaita kuivumaan, tosin mä tein vähän erilailla, pylväitä ja kiinteitä silmukoita, ja kaksikertaisina, joten voi olla että johtuu siitä.
    Tosi kauniita lappuja olet tehnyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi! Kiva kuulla kokemuksistasi :) Minäkin tulen käyttämään näitä peruspuhdistukseen ja lähinnä kasvoveteen, meikin poistoon en ole vanulappujakaan juuri käyttänyt. Huomasin myös, että kuivuvat hitaasti. Mutta ainakin toistaiseksi aion jatkaa näiden käyttämistä :) Ja ehkä jossain vaiheessa täytyy kokeilla jostain muusta langasta tehtyjä.

      Poista
  2. Näin parin päivän kokemuksella tuntuu kyllä kivalta nämä :) Oon tässä neuloskellu tiskikukkia ja tein pari lisää niiden jämälangoista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiskikukista kuulisin mielelläni lisää :) Joskus olen virkannut tiskirätin, mutta jostain syystä sen käyttö ei oikein ottanut tulta alleen meidän perheessä..

      Poista
  3. Kiitos inspiraatiosta, täytyypä kokeilla tämmöisiä itsekin! :)

    VastaaPoista