torstai 14. heinäkuuta 2016

Festaritoppi

Jyväskylässä on tänä viikonloppuna sekä SuomiPop-festarit että neulefestarit, arvatkaapa kumpaan minä osallistun.. No neulefestareille :) Tällä viikolla valmistui juuri sopivasti uusi toppi, joka pääsee koekäyttöön neulefestareilla lauantaina. 


Malli on Dropsin Peaceful Mind tunika, mutta tein omastani vähän lyhyemmän topin. Lankana käytin Dropsin Baby Merinoa ihan sen vuoksi, että tuota lankaa oli kaapissa tarpeeksi (koska taas piti päästä aloittamaan virkkaaminen nythetiäkkiä mallin löydettyäni). Lankaa meni noin 300g.


Luin jostain, että Baby Merino saattaa menettää helposti muotonsa, joten en tiedä oliko tuo viisas lankavalinta. Toisaalta toppi istuu nyt aika napakasti, joten vähän jos venyy, niin ei ehkä haittaa. Ja lankaakin jäi vähän jäljelle, joten tarvittaessa voin jatkaa topista tunikan. Tunikassa kun pieni väljyys ei haittaa.






Koukku oli kokoa 3,5 yläosassa ja helmassa käytin kolmea eri kokoista koukkua (3,5; 4 ja 5).
Suurensin koukun kokoa oman vartalon mukaan tuomaan lisää leveyttä helmaan. Alkuperäisessä ohjeessa leveyttä saatiin tekemällä viuhkakuvioon kolmen pylvään sijasta neljä pylvästä. Minä halusin kokeilla helmaan eri kokoisia koukkuja ja minusta se toimi ihan hyvin. Ohjeesta sen verran, että minulle oli aluksi vähän vaikea hahmottaa ja ymmärtää, miten tunika rakentuu. Mutta kun sitkeästi teki eteenpäin ohjeen mukaisesti, niin vähitellen ohje avautui ja tajusin, mitä kohtaa milloinkin olen virkkaamassa. Ohje oli siis hyvä, enkä minä ainakaan huomannut siinä virheitä.

Yläselkään tuli napit ja niiden valinta olikin vaikeaa. Vaihtoehtoina oli vaaleanpunaiset, mustat tai valkoiset napit. Valitsin valkoiset, koska ne olivat sopivan kokoiset ja sopivat parhaiten tämän vihreän sävyn kanssa.


Olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Topin valmistumisen jälkeen olen aina välillä käynyt ihailemassa sitä miettien, että olenpa saanut kauniin vaatteen aikaiseksi. Tämä toppi päällä kehtaisi lähteä myös vaikka niille Suomipop-festareillekin! Ja asusteeksi sopii esimerkiksi valkoinen laukku ja valkoinen virkattu simpukkahuivi.





4 kommenttia:

  1. Todella kaunis toppi. Olen katsellut samaa mallia "sillä silmällä" ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Toppi oli mukava virkata, kannattaa tehdä, jos malli miellyttää.

      Poista
  2. Tosi kivannäköinen toppi! Väri sopii sinulle loistavasti👍

    VastaaPoista